14 feb 2013

Artistiek journaal

Hier zie je hoe een studie verloopt in drie foto's plus een detail. Ik heb hier gewerkt met witte en zwarte acrylverf en witte drukinkt, zwarte aquatint en houtskool. Het doel was eigenlijk om eens te zien wat deze materialen doen en gewoon te ontdekken wat het met mij doet. Ik krijg sterk de neiging om experimenteel te werken en zaken als geometrie eens te laten. Maar what happens next??








 Hup, ze zijn in een oogwenk weer terug, de strakke kaders.  Kan t nog niet laten. Binnen de kaders verder gegaan met de werking van de kwastharen. De weefselachtige indruk vind ik goed! Het is fragiel en mysterieus. Roept vragen op. Hoe miniemer, hoe beter. Het verdiend geen schoonheidsprijs maar daar ben ik niet mee bezig. Hoewel de dikke, zwarte lijnen me mateloos storen in het hele beeld, vind ik het contrast met de fijne hor-achtige lijntjes in een detailfoto toch interessant..