31 okt 2012

surrealistisch?

Kop boetseren naar model. Ik gebruikte hele fijne rivierklei zodat je makkelijk kan construeren en veranderingen kunt aanbrengen. Ik heb van zes verschillende modellen een kop geboetseerd en hoewel het elke keer beter ging, bleef het moeilijk om het gezicht 'ruimtelijk' te maken, plasticiteit te geven.    



 
 
Van mijn laatst geboetseerde kop heb ik drie foto's, genomen vanuit verschillende hoeken, weer samengevoegd en opnieuw gefotografeerd. Met en zonder weerschijn van het achtergelegen raam..
 
 
 
Zelf vind ik dit een mooi werkstuk. Het weerspiegelt goed wie ik ben en hoewel het drie keer dezelfde kop is,lijkt er in elk hoofd iets anders om te gaan. Ook de stilte van dit beeld is oorverdovend.
 
 
 
 
 
 
 



Deze 'gezichten' zijn van gebakken rivierklei.
 
 

 
Aziatisch model

 
Aziatisch model