15 jan 2013

dummy



Een nieuwe lino gesneden. Hier staan wat voorstudies van in mijn dummy. Sommigen zijn gemaakt met pen en oost-indische inkt, anderen gewoon met potlood. Jammer dat de foto's onscherp zijn, het fijne karakter van de schetsjes is niet goed te zien. De lino is 40x40 en ik ga het vrijdag op school nog afdrukken! Yes!!



 De bedoeling is een sfeer of eigenlijk een voelbare omgeving te creëren waar de gestalte opdoemt van wat de Mexicaan zou kunnen voorstellen. Deze hoeft niet als zodanig herkend te worden maar is opgegaan in zijn omgeving.
De fijne lijnen, vooral de lange, geven me een fijn gevoel.
Was ik eerst van mening dat mijn beeld een verticaal karakter moest krijgen, denk ik nu anders. Ik moet de ruimtelijke werking in de gaten houden en heb daarbij ook horizontale assen nodig en een a-symmetrische vlakverdeling. 





.